Vanliga frågor och svar

Frakt

Vi transporterar våra orders med hjälv av Postnord och DHL, du kan välja mellan att få paketet till brevlådan (59 kr) eller till DHL-ombud (75 kr). I kassan väljer du själv det alternativ som passar dig. Handlar du för över 1000 kr så skickas din order fraktfritt. Alla fraktfria orders skickas med DHL till ombud och levereras till ditt närmsta utlämningsställe. Du betalar själv returfrakten i de fall du önskar byta produkt eller ångra ditt köp, hör av dig till hej@omom.nu för instruktioner samt retursedel (75 kr). Vid reklamation tillhandahåller vi en retursedel utan kostnad till dig. Hör av dig till hej@omom.nu för detta.

Byte

Om du vill byta en vara kontakta kundtjänst på hej@omom.nu så får du närmare instruktioner. Du får returinstruktioner och lägger sedan en ny order på den vara som du önskar istället. 

Paket som går i retur

Om du ångrar ditt köp så behöver du hämta ut ditt paket och sedan följa våra returinstruktioner. Paket som inte hämtas ut skickas automatiskt  i retur till oss, vilket ger oss merkostnader. Därför måste vi alltid ta ut en avgift om mellan 150-250 kr beroende på din order och fraktsätt. Kika därför alltid igenom dina uppgifter så att adress och mobilnummer stämmer så att du får dina aviseringar korrekt och slipper detta. Tusen tack!

Ångerrätt

Vi har en ångerrätt på 30 dagar från dess att du har tagit emot varan. Observera att vi endast återbetalar varans värde vid ångrat köp när returer har inkommit till oss (frakten betalas alltså av kunden). För att ångerrätten ska gälla ska produkten vara i nyskick när den kommer tillbaka till oss. Du kan förstås försiktigt undersöka varan men den får inte vara använd vid återlämnandet. Är produkten använd gäller inte ångerrätten.

När får jag tillbaka mina pengar?

Från att din retur ankommit till vårt lager reserverar vi oss en hanteringstid på upp till 10 arbetsdagar för att inspektera produktens skick och registrera produkterna som returnerade. Vi genomför återbetalningen efter hanteringstiden och när din retur är registrerad och godkänd av vår lagerpersonal. Det tar därefter normalt runt 5 bankdagar innan du har pengarna på ditt konto. Har du swishat köpet kommer vi att be om ett kontonummer dit återbetalningen sätts in. En bekräftelse skickas via E-post och en återbetalning görs alltid till samma betalkort som användes när du slutförde ditt köp. Har du valt att betala med faktura så kommer Klarna att ta kontakt med dig på din E-postadress för vidare information gällande återbetalningen. För betalningar med Swish behöver vi information om vart du önskar din återbetalning då vi utför en manuell banköverförelse i de fallen. Du som kund står alltid för returfrakten (såklart inte om det gäller en reklamation) och frakten då produkten skickades till dig. Det betyder att den återbetalade summan endast är produktvärdets summa minus fraktkostnaderna.

Reklamation

Är du missnöjd med din vara? Kontakta vår kundtjänst: hej@omom.nu för vidare hantering. Bifoga alltid bild på varan samt ytterförpackning. Vi rekommenderar att spara ytterförpackningen, det hjälper oss att skapa ett reklamationärende hos transportören i de fall det handlar om en fraktskada. Vid godkänd reklamation så ersätter vi varan med en ny i första hand. Finns inte vara i lager så erbjuder vi en likvärdig produkt.

Skicka ett meddelande till oss!

Kontaktinformation

Vi vill gärna höra från dig! Tankar om en produkt, en order, hemsidan eller förslag om framtida produkter tar vi gärna emot.

Stockholm

Hej@omom.nu

Alla dagar, vi svarar inom 24 timmar